marți, 24 februarie 2009

Spezzatino di vitello con piselli e pomodori


... mai pe romaneste mincarica de carne de vita cu mazare si rosii
Retetele sint cu denumire italiana, pentru ca aici am invatat sa gatesc, in tara adoptiva, desi mama facea mincarica de mazare cu carne, nu am fost niciodata curioasa sa stau linga ea, pentru ca aveam o vorba: "o sa invat sa gatesc cind o sa ma casatoresc, ca cine stie, sotului meu o sa-i placa mincarea facuta de mama ???" Si am invatat sa gatesc ca sa spun asa "mincare internationala"

Sa revenim la reteta de astazi. Ingredientele sint :

  • cca 700 g carne de vita
  • 250 g mazare
  • cca 400 g rosii
  • o ceapa
  • morcov
  • patrunjel
  • telina
  • 100 ml vin alb
  • ulei
  • sare
  • piper
Taiem in bucatele mici carnea si eliminam grasimea de pe ea. In prima poza e deja curatata si taiata, iar aici cum le-am curatat.

Taiem ceapa, morcovul, patrunjelul, telina si le prajim in doua linguri de ulei, pentru circa 5 minute la foc mic. Atentie sa nu se arda ! Adaugam carnea si o lasam pina se evapora apa din ea, la foc mai marisor, iar cind apa s-a evaporat, adaugam vinul sa imbatam un pic carnea...
lasam sa se evapore vinul, chiar sa se prajeasca dar foarte putintel, dupa care adaugam rosiile fara pielita, in cazul meu suc de rosii. Amestecam bine, adaugam sare dupa gust, acoperim cu capac si lasam la foc mediu pentru circa 30 de minute (eu am lasat o ora, pentru ca vitelul meu, era cam "vita batrina"), sau pina carnea e fiarta. Controlam din cind in cind sa nu se lipeasca de fundul oalei, iar daca este nevoie mai adaugam apa.
Cind carnea este fiarta, adaugam mazarea (in cazul meu e congelata), mai lasam 10 minute pe foc, adaugam un pic de piper negru macinat si... pofta mare !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !