miercuri, 17 iunie 2009

Prajitura pufoasa cu gem de cirese


O prajitura rapid de facut si usor de tinut minte.
Avem nevoie de:
  • 240 g unt
  • 240 g zahar
  • 240 g faina de griu
  • 240 g gem de cirese
  • 4 oua
  • un virf de cutit cu sare
Topim untul la MO, adaugam zaharul si punem robotul in functiune
Secretul prajiturii este ca, chiar daca nu are praf de copt, creste la fel de frumos, doar ca trebuie sa mixam foarte mult zaharul cu untul, pina vom obtine o crema pufoasa si zaharul s-a topit, adaugam ouale si mixam din nou, pina vedem ca s-au incorporat bine ouale, adaugam cele 240 g de faina cernuta si sarea, amestecam bine ingredientele, vom obtine o compozitie destul de grosuta


intr-o tava tapetata cu hirtie de copt (tava nu trebuie sa fie prea mare), rasturnam compozitia si nivelam cu lingura
punem din loc in loc cu lingurita gemul de cirese (240 grame) sau fiecare poate pune ce fel de gem doreste
si bagam in cuptorul preincalzit la 180 de grade, pentru circa 40 de minute, oricum incercam cu scobitoarea. In reteta originala timpul de copt dura 25 de minute, dar eu am pus ingredientele la dublu, deci, a trebuit sa las mai mult.
dupa circa 20 de minute, am presarat putin zahar granulat...
Asa arata scoasa din cuptor
lasam sa se raceasca si o taiem in mici patratele. E delicioasa, merge cu orice fel de gem si e rapid de facut, cind musafirii se anunta pe neasteptate. Vedeti ce gaurele frumoase se vad in zare ... si nu are nici un strop de praf de copt.
inca o poza privita drept in ochi... si-am terminat...

24 de comentarii:

  1. Ce pufosenie ai facut tu acolo cuscra draga!

    Sa inteleg ca ti-ai reparat scula? :))

    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pe mine mai dat gata, este de o pufosenie de nedescris, arata excelent, super poate reusesc sa o fac si eu sapt viitoare ca sapt asta am pomana, o sa o postez pe blogul meu.

    RăspundețiȘtergere
  3. buona e veloce da fare....brava Daniela
    un bacio

    RăspundețiȘtergere
  4. Cuscra, n-am reparat scula ca s-a defectat abia ieri, iar prajitura... hi, hi... e papata deja.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Vicky, sper sa-ti placa, eu care incerc sa maninc cit mai putin dulce, nu am rezistat tentatiei de a degusta si iar degusta...

    RăspundețiȘtergere
  6. Grazie Emamama, e una ricetta molto semplice e anche veloce. Bacio !

    RăspundețiȘtergere
  7. ciao...ho un giochino per te..ti aspetto..
    un bacio

    RăspundețiȘtergere
  8. ah, ce-mi faci tu mie la ora asta... :D salivez de pofta! :D

    RăspundețiȘtergere
  9. Grazie Emamama, prossimo post è il tuo giochino. Bacio !!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Diamond, sa stii ca am salivat si eu cind am vazut prezentarea de la televizor, de aia nu am rezistat tentatiei... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  11. Ampapat si eu o feliutza,acum la cafea!:D
    Arata ffff bine....felicitari!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Pe unde ai disparut cuscra draga?

    Daca iti dau 2 premii iesi la iveala? :))

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc Micki, sa stii ca, chiar merge linga cafea. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc cuscra, am disparut la treburi casnice, stii ca individul din dotare a murit si l-am dus la reparat, asa ca acum mincam fara sa facem si poze. Mama si inventasem niste retete si nu ma pot lauda. Pupici, vin imediat sa iau premiile.

    RăspundețiȘtergere
  15. in ce topesti untul ca nu am inteles??? :S sunt noua in a le gatitului ...poate imi explici :D??

    RăspundețiȘtergere
  16. Corynutza, in primul rind, multumesc de vizita. Untul il topesc in cuptorul cu microunde, dar poti sa-l topesti linistita pe aragaz intr-o tigaita, doar sa nu-l lasi sa fiarba, sa fie aproape rece cind il amesteci cu zaharul. Pupici si spor la treaba !

    RăspundețiȘtergere
  17. mie nu mi-a iesit pufos,dar a a fost gustos....mmmm asta e!!1mai incerc

    RăspundețiȘtergere
  18. Anonim... suna cam ciudat sa-ti spun asa, e posibil sa nu se fi topit zaharul bine, data viitoae mai bine pui pudra, iar ingredientele, inclusiv ouale trebuie sa fie la temperatura camerei, ca daca sint reci nu creste prajitura.

    RăspundețiȘtergere
  19. am so fac si eu dar eu o umplu de gem pnt k imi place gemul miaaaaaaaaaaaamm

    RăspundețiȘtergere
  20. Multumesc de vizita si sper sa-ti placa...

    RăspundețiȘtergere
  21. Da este minunata am făcuțo de 2ori dar nu mia ieșit la fel prima data nu a crescut atât de mult pt faptul k a fost tava mare si cred k si de la oua k au fost de la frigider,dar a doua oară mia ieșit foarte bine chiar a crescut destul de bn.mulțumim pt.rețetele date de d-voastra.

    RăspundețiȘtergere
  22. Da este minunata am făcuțo de 2ori dar nu mia ieșit la fel prima data nu a crescut atât de mult pt faptul k a fost tava mare si cred k si de la oua k au fost de la frigider,dar a doua oară mia ieșit foarte bine chiar a crescut destul de bn.mulțumim pt.rețetele date de d-voastra.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !