luni, 28 ianuarie 2013

Peste (branzino) al cartoccio


Nici o masa fara peste... sau, papa bun si sanatos. Nu sint innebunita dupa peste, dar daca este ca acesta, fara oase multe, adica daca eliminam sira spinarii, pestele dispare automat din farfurie.
Ingrediente;
  • peste branzino (cu ajutorul lui Cornel, am aflat ca i se spune "biban de mare"
  • lamiie
  • usturoi
  • rosii
  • ceapa
  • sare
  • rozmarin
  • vin alb
  • patrunjel
  • piper
Intii de toate, curatim pestele exterior si interior, il spalam, apoi incepem sa-l condimentamm, in exterior presaram un pic de sare si piper, punem 1-2 catei de usturoi intregi, o ramurica de rozmarin si-l asezam in tava tapetata cu hirtie de copt stropita cu un pic de ulei. Iar cum, doar cu burta plina si fara solzi, pestele se simte trist... aruncam deasupra citeva felii de rosioare cherry, ineluse de ceapa cite vrem, feliute de lamiie si patrunjel taiat marunt. Acum daca tot sintem gata ca sa intram in cuptor, il imbatam cu o jumatate de pahar cu vin alb si incetisor inchidem "al cartoccio" pestele, eu am prins hirtia si cu niste scobitori la capete ca sa nu iasa bunatate de arome. Bagam tava in cuptorul preincalzit la 200 de grade si uitam de el pentru 20 de minute. Daca dorim, il putem acompania cu cartofi fierti, exact, fierti in coaja, pe care-i curatim, taiem in doua, stropim cu ulei, in momentul cind servim pestele. Daca nu, faceti ca mine, asezati peste cu tot cu hirtie pe farfurie, chiar daca aveti musafiri, nu-i problema, iar cind desfaceti---- mama, ce parfum, de gust nu mai spun, delicios... 
Va invit sa serviti cu incredere si cu un pahar de vin alaturi !


28 de comentarii:

  1. Imbatat, imbalsamat si insotit de legume, trebuie sa fi fost tare bun pestele asta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce simpatica esti... imi place cum ai spus, imbalsamat... A fost foarte gustos, aromat si parfumat...

      Ștergere
  2. E minunat branzino, nu stiu cum ii spune in romaneste ,dar si eu il gatesc des, e o bunatate!!!! Excelenta reteta !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu care credeam ca ma ajuta careva cu traducerea... Ai dreptate, e o bunatate pestele asta.

      Ștergere
  3. Sper ca nu ati terminat pestele asta delicios:)
    Va pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu il fac destul de des, nu pun vin, dar pun cappere!
    Foarte foarte bun, ne place si noua enorm de mult.

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place mult modul de preparare, e super aromat!

    RăspundețiȘtergere
  6. Sa-mi imbalsamezi si mie niste peste din asta alb si bun, cand oi veni la tine ;-) puup

    RăspundețiȘtergere
  7. Daca-i peste nu refuz nici macar un os,cred ca-i bun tare.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Daca zici ca n-are oase multe ma inscriu la o portie, ca arata prea apetisant sa nu-l pap :)

    Pupici si weekend frumos!

    RăspundețiȘtergere
  9. Cu oase, fara oase....asemenea peste nu trebuie ratat:)!!!!! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E adevarat ca merita facut si papat... astazi l-am refacut cu un peste mare, mare... mama, ce bunatate... Pupici !

      Ștergere
  10. E una din speciile de sea bass adica biban de mare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos, Cornel ! Nu stiam cum ii spune in romaneste, de aceea am preferat sa scriu denumirea in italiana...

      Ștergere
    2. Cu placere! Am mai aflat acum cateva zile urmarind TV paprika, ca, pe langa denumirea biban de mare are si un nume scurt: lavrac si este inspirat probabil din limba greaca: lavraki.
      Spor!

      Ștergere
    3. Inca o data multumesc frumos ! O seara placuta iti doresc !

      Ștergere
  11. O bunatate! Dar mie tot mai mult imi plce pastravul: Nu te refuz nici pe tine pentru o portie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Mari ! Atunci facem schimb, tu dai pastrav si eu ... biban ! Pupici !

      Ștergere
  12. Simplu si tare bun ,e reteta cea mai rapida si mai gustoasa :) ,asa il pregatesc si eu ,de multe ori !!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !