duminică, 21 aprilie 2013

Calamari la cuptor


O reteta rapida si delicioasa, pentru iubitorii fructelor de mare.
Astazi va prezint, inele de calamari/totano cu cartofi, la cuptor.
Ingrediente necesare:
  • 700 g calamari
  • 450 g cartofi
  • 100 ml ulei de masline
  • coaja rasa de la o lamiie
  • o legatura patrunjel
  • o jumate lingurita origano
  • sare
  • piper
  • pesmet
 Daca ati cumparat calamarii intregi, ii taiati ineluse, taiati si tentaculele si spalati bine. Eu i-am cumparat gata taiati, doar i-am spalat si am eliminat pielita, cine consuma calamari stie despre ce e vorba. 
Inelusele le-am taiat in 2-3 bucati, depinde de marimea lor, si-i lasam sa se scurga bine de apa intr-o strecuratoare, eu in cea pentru scurs pastele. Intr-un castronel am pus 70 ml de ulei, patrunjelul spalat si taiat marunt, origano, un pic de sare, piper si coaja de lamiie, amestecam bine ingredientele, apoi punem si calamarii in castron si amestecam bine. 
Separat, curatim cartofii, ii taiem felii grosute, nu pai, ii fierbem al dente in apa clocotita, cca 5 minute. Scurgem cartofii de apa, ii asezam pe o farfurie, presaram un pic de sare si stropim cu ulei. 
Intr-o tava yena, am asezat jumatate din cartofi, apoi jumatate din cantitatea de calamari, din nou cartofi si la sfirsit toti calamarii cu tot sosul. Presaram pesmet deasupra si stropim cu foarte putin ulei si dam tava in cuptorul preincalzit la 200 de grade, timp de 20 de minute, apoi inca 5 minute griliem ca sa se rumeneasca frumos.
Scoatem din cuptor si purtam tava la masa, servim alaturi de piine proaspata si-un pahar de vin alb (eu rosu, ca-mi place mai mult).
Pofta buna !



14 comentarii:

  1. Am mancat fructe de mare in Italia si mi-au placut! Inseamna ca si mancarea ta este cel putin la fel de buna si arata si tare bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Oana ! Si ingredientele si reteta e italiana, deci, papita e delicioasa. Pina acum am facut-o de citeva ori si tot nu ma satur cind maninc...

      Ștergere
  2. Hai cu o portie si la mine ca din motiv de ""nepotriviri culinare" imi fac placerea asta foarte rar! Deliciosi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vin, vin... sa vezi Isabella cum bobineaza calamarii asa, de fapt ea e fan calamari, ar minca precum mamasa, non stop... hi, hi...

      Ștergere
    2. N ai spus când se pun condimentele,lămâia. Te ai îmbătat cu vinul ala rosu :)))

      Ștergere
    3. Unde scrie ca se pun condimentele intr-un castronel, e scris si coaja de lamiie... De imbatat nu m-am imbatat, pentru ca nu consum bauturi alcoolice... :D

      Ștergere
  3. Imi place mult varianta asta, pana acum nu am facut decat prajiti :) Te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Paula si eu ii mincam prajiti, dar cum ficatelul meu face figuri, evit... Ii maninc asa, sau salata, dar la cuptor, nu-mi imaginam ca ies asa de fragezi. Pupici !

      Ștergere
  4. Dani!!!!!! Deja ador reteta asta, o s-o fac negresit! Neaparat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Any, sigur o sa-ti placa si o sa te indragostesti de ea, de la prima degustare... mama, parca as vorbi de vinuri...

      Ștergere
  5. Cat de bine arata!!!Grozav!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mmm, ce-mi plac calamarii!! Nu am cumparat niciodata proaspeti, ci doar la conserva sau in ulei. Cei in ulei imi plac ca nu trebuie sa-i mai gatesc...ii arunc peste niste orez, macaroane sau niste bruschete si gata! ;-) puup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am mincat niciodata conservati sau in ulei, de fapt eu sint o tira nauca, ca am vazut un reportaj la televizor, iar de atunci evit sa cumpar, tot ce e conservat... deh, am si eu o pasarica la cap... hi, hi... Pupici !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !